Wednesday, January 17, 2007

Literatuurlijst

You can discover
more about a person
in an hour of play
than in a year
of conversation.”

- Plato



Literatuur:

  • Jenkins, H. Game Design as Narrative Architecture.

  • Murray, Janet H. The Last Word on Ludology v Narratology in Game Studies.

  • Juul, J. Games Telling Stories?

  • Neitzel, B. Narrativity in computergames.

  • Bordwell, D. & Thompson, K. Film Art: An Introduction.

  • Klevjer, R. In Defense of cutscenes.

  • Howells, S.A. Watching A Game, Playing A Movie: When Media Collide.

  • King, G. Die Hard/Try Harder: Narrative, Spectacle and Beyond, from Hollywood to Videogame.

  • Tong, W.L. & Cheng Chye Tan, M. Vision an Viruality: The Construction of NarrativeSpace in Film and Computer Games.

Bronnen:

  • Power Unlimited magazine, oktober 2006

  • Powerpoint presentatie college 5, 2006: Ruimte en Narrativiteit, Raessens, J. & Nieuwdorp, E.

Ik vond de tekst van Jenkins het best, omdat hij hier het debat tussen ludologen en narratologen probeert te overstijgen en ik mijzelf het best kon vinden in zijn standpunten. Ook is het artikel van Jenkins zeer relevant voor mijn onderzoek.

No comments: